Lær om biavl – begynderkursus 2021

I år har vi valgt at afvikle vores begynderkursus, som et sammenhængende forløb hen over hele sæsonen. Vi har pga corona restriktionerne ikke haft mulighed for at afvikle vores teoriaftener hen over månederne februar – april, og vil derfor i stedet lave en kombination af fysiske udendørsmøder, undervisningsvideoer til gennemsyn i kursisternes eget tempo og fælles opfølgningsmøder online via programmet Zoom.

Til de fysiske møder skal hver deltager tilmelde sig på forhånd, og skal når de møder frem kunne fremvise en negativ PCR test, som maksimalt er 72 timer gammel.

Kursisterne skal selv medbringe ren bidragt og rene gummihandsker. Gummihandskerne vil forud for arbejdet med bierne blive desinficeret så vi mindsker risikoen for at få overført sygdomme til skolebigårdens bifamilier. De kursister, som ved de pågældende møder skal arbejde med bifamilierne sammen med en instruktør, skal under arbejdet bruge mundbind for at begrænse smitterisikoen.

Det koster kr. 300,- at deltage i kurset.
Vil du tilmelde dig eller blot høre lidt mere om kursusforløbet er du velkommen til at kontakte formanden Lene Svenningsen på kaloebiavl@gmail.com eller 60 12 15 33 (efter kl. 17)

Se datoer og indhold for de forskellige mødedage her Nye biavlere