Generalforsamling 2017

Onsdag den 22. november afholdes der generalforsamling – se tid og sted under Aktiviteter.

HUSK at deltage denne aften. Her har du mulighed for at være med til at præge udviklingen af vores fælles forening enten ved at stille forslag, vælge de bestyrelsesmedlemmer du mener vil bidrage godt til foreningen eller ved selv at stille op.

Bestyrelsen forslår ændringer af foreningens vedtægter. Den primære grund for ændringerne er at vi ønsker at blive godkendt af Syddjurs Kommune, som folkeoplysende forening. Det giver bla. andet adgang til digital lokalebooking og mulighed for at søge tilbud til aktiviteter, især hvis vi laver noget målrettet børn og unge under 25 år. For at blive godkendt kræver det en ændring af reglerne for hvad der skal ske med foreningens formue, hvis foreningen opløses. Et krav er at formuen tilfalder aktiviteter i Syddjurs Kommune. Da vi alligevel skulle rette i vedtægterne har vi valgt at lave enkelte andre ændringer, hvor der dog mest er tale om præciseringer. Ændringerne er foretaget med bistand af DBF´s sekretariatsleder Rune Havgaard Sørensen og udkastet er forhåndsgodkendt hos kommunen.

Se udkastet Forslag til vedtægtsændringer