Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Aftentur til kirkegården ved Foldby Kirke

15. september 2022 - 19:00 - 21:00

Gratis

Vi skal møde den ledende graver ved Søften Foldby kirker Frank Kirchwehm-Jensen, der selv er biavler og som vil vise os rundet og fortælle om deres store arbejde for at øge biodiversiteten på kirkegården.

Kirkegården følger principperne fra Grøn kirke, hvilket betyder at de gennemfører miljøvenlige og økologiske aktiviteter og forbedringer på kirkens udearealer og kirkegård. De laver levesteder for vilde dyr og planter på kirkens udearealer. Og de forsøger at være selvforsynende med blomster til kirkepyntningen.

På kirkegården er der plantet mange insektvenlige planter bla. på de tomme gravsteder, der er en stor samling af gamle æblesorter og der er en bigård, som bruges i undervisningen af minikonfirmanderne. Der er samlet ca. 6-700 m² som står i fuldt flor.

Efter rundvisningen sørger foreningen for aftenkaffen, som enten kan nydes på bålpladsen eller i sognehuset hvis vejret ikke er godt.

Tilmelding senest: mandag 12. september 2022 på tlf. 60 12 15 33

Dato: