Skolebigård

Velkommen til sommerens aktiviteter i skolebigården 2021

I sommeren 2021 har vi, som følge af corona situationen, prioriteret at aktiviteterne primært er for deltagerne i vores begynderkursus. Du kan se planen for møderne her Nye biavlere

Som medlem er du altid velkommen til at kontakte en fra bestyrelsen hvis du har spørgsmål eller en konkret problemstilling du har behov for hjælp til. Er der særligt en mødedag i skolebigården, som du gerne vil deltage i, så kontakt Lene på 60 12 15 33 og hør om der er plads ved det pågældende møde.

Der er møde i skolebigården ca. hver 10. dag hele sommeren igennem. På møderne vil der være en gennemgang af hvad der sker i bifamilierne her og nu. Du vil få mulighed for at håndtere bierne under kyndig vejledning af erfarne biavlere. I skolebigården har vi handsker til brug herfor, men tag gerne selv en bidragt med.

Se skolebigårdens beliggenhed på kort skolebigården

Det er vigtigt, at nybegyndere følger med så meget som muligt, for at få en god fornemmelse for det praktiske arbejde med bierne.

Vi hører gerne hvis du har et aktuelt problem, så vi kan prøve at løse det i fællesskab og være behjælpelige med gode råd.